Tuesday, October 29, 2013

Rewind part 4

Abis kat part 3... tutup citer mlvk aku... aku daftar dekat kliuc..mula lah semester pertama bulan November 2005. Aku tinggal di asrama blok A.

Badan aku ready utk environment tu. Tp mental aku x ready sebab dah lama tinggalkan buku. Dengan SPM aku yg canteeek punye...

Masa orientasi, aku x sedar pon org dah mark aku sebab mulut aku bising.. hahahaha.. sorry ye abg ling ngan kak long.. aku bising pon bukan aku kacau korang kan? Dah program orientasi membosankan, aku ckp jujur je la bosan.. mungkin aku x nampak ape tujuan orientasi.. kalau kata nak berkenalan, pada aku x perlu la kene bercangkung tengah panas buat prog konon treasure hunt.. sorang senior fasilitator cekak baju aku... A.M.N nama die... kalo ikut kepala aku, time tu jugak aku spanar muke die..

So kat situ pon student lain dah mark aku...konon aku budak jahat...tp banyak2 fasilitator, ade dua org yg xde hal ngan aku.. dua dua perempuan.... seorang muallaf..kakak Nurinsyirah Lim.. sorang lg aku pgl nana.. aku rapat ngan nana lebih sebab aku srgan ngan kak insyirah tu psl die aku tgk terlalu baik.. ilmu agama die pon mantap.. kesah die sedih.. mcm mana dia diduga selepas memeluk Islam.. tudung kene rentap depan hostel beb!!  Kene paksa makan ba alif ba ya... bayang kan... die tetap teguh iman die.. sampai dibuang keluarga.. aku tabik... lagi sorang aku jumpa yg hidup dia penuh liku2..

Ni nana ni plak aku dah rapat.. ade la org kenen2kan aku jd pakwe die...aku ngan dia x lama.. satu sem je.. hehe.. bukan jodoh aku.. die pon dah selamat kawen, anak dah dua.. elokla.... dah bahagia.. masih bertegur sebagai kawan..

Kak Insyirah pon aku dah x nampak lepas aku abis sem1... pointer aku??? 0.38.. phuih!! Yg peliknya.. kak Insyirah Lim tu die nak tau psl aku... aku pon x tau nape and ape yg die nampak pada aku.. aku takut aah.. dah la aku ni serabai je 24/7... bknnye baik pon .. solat pon x cukup.. yg aku dgr die ckp kehidupan aku menarik..  aku pk die ni mental ke bele hantu raya?? Hahaha

Masa aku sem satu je aku duduk asrama selepas satu kejadian yg aku betul2 berbuku hati dgn roomate aku.. x kesah la kalau die nak main game kat pc aku.. tp yg akj bengang tu bile satu hari aku tgh kemas bilik.. mop lantai xde.. so aku merangkak lap lantai mcm org jepun... ms tgh lap lantai tu sorang roomate bleh masuk pakai kasut.. mmg aku meletup la...bile kene sound dah mula x puas hati.ade la die panggil 3-4 org.. dah cekak aku, ckp kat aku cmni... 'hang panggil mai kwn2 hang, hang sembang lebat bukan main' aku jwb la.. 'jap aku call' aku pon call la member sorang kat uniten... x tau plak die bleh bawak budak2 3 kete ngan satu van penuh... hahaha..
Terus ilang budak yg cekak aku td.. aku x expect pon punye ramai yg dtg.. tp mmg satu malaysia la msa tu.. melayu cina ngan india ade.. hahahaha.. so aku pon dah x happy dok hostel tu..

Sem 2 aku dok kajang dah..syukur sebab ms tu mak aku pon dok kajang sebab bapak aku keje kat sabah... so xde masalah tmpat tgl dah masa tu...
Sejak duduk kajang aku tau life is not easy.. tough ... sedara jauh2.. aku plak time tu hanyut sebok join gang sana sini.. maklom la.. culture shock.. gang ape tu aku xyah mention..gang fight pon aku join.. aku start pegang samurai billa umir aku 19..

Masa berlalu dan aku kian hanyut.. tu psl part sebelum ni aku tulis aku DIBUANG..
Satu masa tu bapak aku balik kajang, dia jual kereta spectra kat used car pastu beli kereta lain... tp masalah tiba bila 6bulan lepas tu surat mahkamah sampai sebab kereta spectra x bayar 6 bulan...masa tu aku dlm kelas...dpt sms macam ni. 'Balik sekarang, urgent'

Masa tu kelas math1..aku pon balik lepas bagitau lecturer aku.. aku smpai umah je aku tgk bapak aku ade duduk tutup kepala ngan tangan..serabut lain mcm.. bila lepas aku dpt tau hal mahkamah tu, bapak aku mintak kalau aku bleh amik balik kereta tu..
Aku pon pakat ngan member aku.. bebudak dalam la jugak.. aku dpt rm7k cash, Kereta servis balik, tayar baru 4 biji.. aku bwk balik kereta tu dgn xde roadtax.. longkai cari. Aku sorok kereta kat tingkat 3.. nasib baik parking lot tu kene ade kad access..

Lepas settle hal kete tu, aku makin besar kepala.. lupa diri.. lupa asal usul..2006 aku da kne dismiss kolej sebanyak 4 kali.. time tu br aku bukak mata.. aku nwkad nk tglkn gang tu.. tp mmg berat dugaan.. ramai cari aku..aku mengelak dr diorang setahun. Lari sana sini.. tp arwah pak uda aku tlg selesaikan.. tahun 2007 pon masuk...

Sambung part 5..

No comments: