Sunday, October 27, 2013

Rewind

Assalamualaikum..

Ape khabar sesape yg baca blog aku ni?? Moga sehat2 ye..
Kali ni aku nak citer something which mean everything to me.

Sini aku nak citer berkenaan ngan tajuk yang aku tulis berbunyi hampir hampir.
Ape yg aku maksudkan ni bermula dr tahun 1994... lama eek??

Berpindahnya aku dari ladang tangkah Johor ke sungai sumun Perak dan disitu aku bertukar sekolah ke SK Khir Johari.. darjah 2.. kwn sekelas waktu tu cuma Aaris, Farid , Edrus, Fadli Ezran dan Ikhsan.  Naik darjah tiga, aku kenal sorang lg kwn, anak cikgu English kat skolah tu. Tgk mcm garang Cikgu Zabidah tu.. anak die sekelas ngan aku.  Amar nama budak tu..

Dijadikan cerita, Amar ade sorang adik perempuan bernama Puteri A.... N..... dan waktu tu aku cuma tau setakat tu je tentang adik Amar...

Bila aku naik darjah 5, aku kene tukar skolah ke St Aidan Bahau N9.. so aku tinggalkan kwn2 aku..

Bila masa berlalu, smpai aku umur 15tahun, tingkatan 3 aku berpindah ke Perak semula taip di Bagan Datoh.. kira dlm 30km dr Sungai sumun.
Waktu tu bapa aku nak daftarkan aku ke SMK Seri Muara Bagan Datoh. Tp aku xnak sebab xde kwn.. alang2 30km, naik bas pon bleh sekolah kat sekolah lama. Sekurang2nya aku xde rasa takut atau janggal bila masuk ke sekolah. Bila daftar sahaja aku ke SMK khir Johari, berjumpa lah akh ngan kwn2 sek rendah dulu..tp mereka SEMUA kelas budak2 pandai... aku tercicir satu kelas ke  belakang.. sebelah kelas je pon.. Bila aku jumpa Farid, Amar dll, aku tanye Amar, 'Adik ko mana' atas dasar aku ingat ms kecik dia ada adik... dia bgtau yg adik die dah masuk ke asrama..

sambung part 2 nanti.

No comments: