Monday, June 27, 2016

As salam.. berhabuk betul....

As salam semua.. ape khabar? Sorry lama dah x update. Harap sume sehat walafiat..lama sangat x menulis blog ni.. nak mula balik pon mcm kekok jap..
Al kesah slepas berumah tangga.. sy berhenti berkhidmat dlm sektor pertanian 3 bulan selepas berkahwin. Sebab berhenti tu kalau nak tulis blh buat buku.. senang kesimpulannya xleh nak keje kalau org tudih kita mkn duit kontraktor... sorry penyu.. aku rela keje tgn kotor drpd mkn duit kotor.

So slepas quit drpd Sime Darby, aku bukak cafe yg kononnya kwn drpd zaman blajar lg (kwn lama) yg ade pengalaman dlm starbuck  nak kd partner... last2 kwn mkn kwn.. so.. satu lg pengajaran besar dlm hidup aku.. dr situ aku start susah...sebab KAWAN... hutang keliling pinggang... duit saving abis.. rumah tangga? Usah cerita la....  Aku xkan halalkan smpai aku hembus nafas aku selagi x dibayar dgn setimpal..

Setahun aku makan nasi bungkus sehari sekali kongsi dgn isteri.. mmg isteri aku keje doktor.. tp kene ingat.. suami xleh mkn duit isteri kecuali dgn redha isteri..
Aku x dpt nak bantu mak abah aku mcm mana aku bg belanja setiap bulan tanpa miss sekali pon sejak aki diterima masuk training dlm Sime Darby...tp kali ni mmg aku jatuh sejatuh2nya... kawan time susah?? Sorang je yg x pernah putus bg semangat dan melawat aku... yaa sorang je... Sorang tu yg aku tabik sebab dia bukan Islam.. dia bukan bangsa aku sndiri yg tikam aku.. mmg aku x meminta ape2 drpd sesiapa pon.. tp dia ni sorang yg rajin call aku smpai sekarang.

Nak jadikan cerita... drpd aku kat kajang dah serabut dgn life yg serba x kena.. serba huru hara.. isteri aku dipanggil pindah ke Hosp lain dlm Selangor... aku pon x ckp banyak terus kata pindah je.. dah semak dok sini...
Bayangkan.. income xde.. hutang banyak... business lingkup...nak pindah lg..
Xpelah.. ape yg blh jual aku jual... pindah je kat tmpat baru, singgah mkn sblm loading barang2.. mertua aku sound.. abah xleh dok sini... banyak sangat kete.. jammed.... aku pon pandang je kiri kanan.. mmg kete bersusun.. triple park pon ade... otak aku pk.. ape aku blh buat ngan kete2 ni? Balik je umah baru, kemas2 barang bukak kotak A nampak spanar... kotak B jmpa skru driver.. masuk bilik jmpa plier... punggah ape je mesti jumpa tools... last skali kotak aku bukak jmpa sume nota automotif masa study dlu... kepala otak aku terus kata buat balik keje part time masa student repair kete ngan motor. Mmg banyak bende aku lupa.. xpe... slow2 kayuh.. bleh catch up balik... so bulan pertama je cuma 3 org je pelanggan aku.. bulan kedua 5 org je.. tu pon untung buat beli brg dapur je pon dah abis..
Sabo lagi... masuk bulan ketiga ade la akak sorang ni post gmbar kete sagat devider kat dlm fb.. aku pon terus komen.. kak, bmw ni.. ape masalah? Die mntak nk fon.. suruh aku dtg... hmmm cuak jgk sbb bmw aku x pnh buat sblm ni.. tp xpe.. aku beranikan diri pg jugak umah akak ni... ni ha gambarnye.. bini aku yg snap. Workshop bed pon xde.. main baring je atas lantai...  huhu  sambung next entry la.. lapo.. nak makan

No comments: